Er det en stund siden ditt selskap oppdaterte sine nettsider? Her er noen gode grunner til at det må gjøres så raskt som mulig og jevnlig.
TROVERDIGHET
Du vil kanskje ikke tro det, men et dårlig design og en lite oppdatert nettside er en raskt måte å miste troverdighet i dine kunders øyne. Når publikum søker etter dine tjenester og finner en side som kun har gammelt innhold, laster tregt, eller til og med ikke kan vises på en mobil, hvem tror du de da velger om: Konkurrenten din har moderne sider, ny informasjon, raske og lette sider å lese.
SØKEVENNLIG
Hvordan tror du søkemotorene rangerer dine nettsider? I dag er det en kjent sak at Google og andre søkemotorer straffer de som ikke følger med i timen. Har du en side som ikke vises effektivt på em mobil, blir du straffet, og det samme gjelder hvis du ikke har oppdatert dine sider med ny informasjon. Søkemotorene gjennomsøker nettet jevnlig, og alle domener sjekkes for endringer og oppdateringer. Hvis det ikke finnes noen endringer blir du ansett som mindre attraktiv. Dermed listes du lenger ned i søkeresultatet.
LESEVENNLIG
At du har oppdatert dine nettsider med ny informasjon gjør det lettere for besøkende å vite hva som gjelder. Hva er det nye, hva skal de fokusere på etc. Det samme gjelder for at du har opptatert ditt design slik at det er lesevennelig på flere enheter. Et responsivt design som fokuserer på at innholdet ditt kommer frem unasett om det leses på en mobil, et nettbrett, pc eller tvn i stua.
OMDØMME
Det at din bedrift tar tak og setter av de nødvendige resursser til å fremstå som troverdig, søkevennlig og lesevennlig hjelper på bedriftens omdømme. Du viser at din bedrift bryr seg om sitt omdømme og tar kundene på alvor. Bedriftens omdømme kan være alfa og omega i kompen om kundene.
Har du råd til å la være?